Sunday, January 24, 2010

Salam Takziah Di Atas Kemangkatan Sultan Johor.

Salam takziah kepada DYMM Sultanah Zanariah Binti Almarhum Tengku Ahmad dan seluruh kerabat Diraja serta rakyat Negeri Johor di atas kemangkatan DYMM Sultan Johor iaitu Almarhum Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail pada hari Jumaat, 22 Januari 2010.

Sesungguhnya, setiap yang hidup pasti akan merasai mati. Yang bermula akan berakhir. Demikianlah aturan yang telah ditetapkan oleh Allah swt kepada setiap makhluknya. Setiap kehilangan pasti akan diratapi kesedihan, namun sebagai insan yang sedar dan insaf akan kekuasaan Allah, kita hendaklah redha dengan apa yang telah dijanjikan.

Semoga roh almarhum akan ditempatkan bersama kalangan orang-orang yang beriman. Sebagai salah seorang rakyat Malaysia, saya turut berasa sedih apabila mendapat khabar akan kemangkatan almarhum Tuanku. Apatah lagi masih teringat akan detik-detik almarhum Tuanku semasa menjadi Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong Malaysia yang ke-8 suatu ketika dahulu. Paling melekat di hati apabila almarhum Tuanku dengan begitu bersahaja menunjukkan kehebatan menunggang sebuah motorsikal berkuasa tinggi semasa perarakan sambutan kemerdekaan negara. Terasa bangga dan kagum dengan kebolehan almarhum.

Dalam masa yang sama, saya merakamkan ucapan menjunjung tahniah di atas perlantikan DYMM Sultan Ibrahim Ismail sebagai Sultan Johor yang baru. Semoga DYMM Tuanku akan menjadi seorang raja yang adil, bijaksana dan terus cakna akan kebajikan seluruh rakyat Johor.

No comments:

Post a Comment