Tuesday, June 23, 2009

Reda juga akhirnya...

Akhirnya isu kerajaan perpaduan (UG) yang heboh dan kecoh beberapa minggu lepas reda atau boleh dianggap selesai (?). Harap-harapnya isu ini tidak akan berbangkit lagi setelah semua pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat membuat kenyataan menolak kerjasama dengan Umno dan BN khusus dalam isu pembentukan kerajaan perpaduan. Tok Guru Nik Aziz juga sudah menarik balik kenyataannya kepada Nasharuddin Mat Isa. Terlebih utama agar pimpinan Pas menjadi lebih cerdik dan sedar akan kedudukan mereka dalam Pakatan Rakyat.

Isu ini (UG/KP) tidak sepatutnya timbul jika pihak Pas tidak memulakannya. Adalah jelas semua kekecohan ini berpunca daripada tindakan segelintir individu yang memegang teraju kepimpinan Pas yang agak 'kebulur' untuk bekerjasama dengan Umno dan kita semua sudah jelas siapakah mereka itu. Bila berlaku penentangan hebat daripada Mursyidul Am dan sebahagian besar ahli-ahli Pas, maka mereka ini mula mengeluarkan alasan demi alasan untuk mencuci tangan dan mengeluarkan kenyataan akan tetap bersama dengan Pakatan Rakyat. Dek kerana tindakan mereka, semua orang susah, kecoh dan keliru.

Hendaknya ketenangan dan kesepakatan dalam PR akan terus berkekalan dan sekarang semuanya boleh menumpukan tenaga dan kerja untuk menghadapi pilihanraya kecil Manek Urai.

No comments:

Post a Comment